איך תמיד להיות בריאים


איך תמיד להיות בריאים

 

עשרה צעדים פשוטים בדרך לבריאות

כולנו רוצים תמיד להיות בכושר ובמצב רוח טוב, ליהנות מהחיים ומהחברים ולהתענג מבני המשפחה. ואלו הם המרכיבים העיקריים של הבריאות שלנו. אחרי הכל, כואב לנו משהו – מצב הרוח שלנו הוא לא משהו, לא בא לנו לחייך ושום דבר לא משמח אותנו. אנו לא נדבר על מחלות קשות, אבל מה שנספר – יעזור לכל אחד מכם בדרככם לחיים בריאים.


הצעד הראשון.

הגוף שלנו מורכב ב- 80% ממים. כדי להיות רזים ויפים, אתם צריכים לצרוך 30 מ"ל מים לכל ק"ג של משקל גופכם. אנו מדברים רק על מים. לא על תה, מיץ, קפה ונוזלים אחרים. המים לא יכולים להיות מוחלפים על ידי שום דבר. רק הם יכולים לתרום לבריאות שלנו. אז תשתו הרבה מים. אל תיתנו לעצמכם להתייבש.


הצעד השני.

לאכול נכון. מזון חייב להכיל חלבון, שומן, פחמימות, ויטמינים, מינרלים ומים. תאכלו כמו שהמשפט הידוע אומר: "תאכלו ארוחת בוקר של מלכים, ארוחת צהריים של נסיכים, וארוחת ערב של קבצנים". תצרכו יותר פירות וירקות, בשר מבושל או מאודה ודגים, ונסו לוותר על נקניקיות, בשר מעושן ומוצרים משומרים. לפחות תנסו לאכול אותם לעתים רחוקות יותר. תנו למזון להוביל אתכם לחיים בריאים יותר.


הצעד השלישי.

תתחילו לאהוב הליכות בכל מזג אוויר. אם לא תמיד יש לכם זמן לטיול, נסו ללכת ברגל הביתה מהעבודה, או לפחות תרדו כמה תחנות מוקדם יותר ותלכו את שאר הדרך ברגל. זה יעזור לכם להפחית את הלחץ של יום עבודה קשה, ולהראות עד כמה יפה ומגוון העולם בו אנו חיים.


הצעד הרביעי.

תתקשרו כמה שיותר עם ילדים. תשחקו איתם במשחקים. דווקא הם אלו שיכולים ללמד אותנו איך להיות שמחים וישרים, כנים ואדיבים. הם ממלאים אותנו ברגשות חיוביים, וזה חשוב מאוד לבריאות שלנו.


הצעד החמישי.

תקראו יותר. נסו לקרוא יותר ספרים מבשנה שעברה. קריאה לא רק מרחיבה את הידע שלנו, אלא גם מאמנת את המוח, הזיכרון והדמיון. תקראו ספרים שמעניינים אתכם. אם עד עמוד 50 הספר לא "סחף" אתכם – תעזבו אותו, אל תבזבזו עליו זמן ונסו ספר אחר.


הצעד השישי.

שינה בריאה. אומרים שהאישה – היא בת כמה שהיא נראית לפני ארוחת הבוקר. השינה שלכם צריכה להימשך לפחות 7 שעות. אתם צריכים לתת מנוחה לגוף שלכם. ההתחלפות תקינה של שינה וערות – זה תנאי הכרחי לתפקוד הגוף שלנו. תתעוררו במצב רוח טוב ותצליחו בכל.

 
הצעד השביעי.

לזוז. לא משנה איך אתם מרגישים – תקומו ותלכו. חיים הם תנועה. תעסקו בספורט כלשהו. לאחרונה גילו שעיסוק בפעילות גופנית משפיע לטובה גם על פעילות המוח, ונוכחות של אינטליגנציה – זה גם סימן לבריאות.


הצעד השמיני.

לחייך. חיוך לא משאיר אף אחד אדיש: חיוך יפה - מעניין, צנוע – נוגע ללב, חיוך אדיב - משמח, ומאושר – גורם לנו לרצות ולהיות כאלה. חיוך מעורר השראה ומאריך את החיים. זכרו – אנשים אומללים נראים פחות טוב וחיים פחות מאנשים שמחים.


הצעד התשיעי.

נסו להיפטר מכל דבר שמדכא אתכם, שאינו שימושי עבורכם ושלא מרצה אתכם. תזרקו את הדברים בהם לא השתמשתם במהלך שנה. אל תעמיסו את מרחב המחיה שלכם.


הצעד העשירי.

תלמדו לאהוב את עצמכם, ליהנות מהחיים ולהרגיש מאושרים! ואז אתם בהחלט תהיו בריאים!

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> בריאות ורפואה >> איך תמיד להיות בריאים